Allmänna villkor

Innehållet i denna webbshop skapas och hanteras av Brique Design och Inredning AB med organisationsnummer 556949-6481. Vi reserverar oss för eventuella skrivfel på hemsidan, så som fel i produktbeskrivning, felaktiga priser samt prisjusteringar. Vi reserverar oss även för slutförsäljning och att varor som kan beställas tyvärr kan vara slut i lager trots att beställningen gått igenom. Skulle detta ske meddelar vi dig som kund omgående för möjlighet att justera eller annullera din order.

Vad gäller produktbilder arbetar vi för att alla bilder ska vara så representativa som möjligt och överensstämma med verkligheten. Vi kan dock inte garantera att bilderna återger varans exakta utseende. Tänk på att färger kan återges olika på olika datorer beroende på datorns färginställningar.

Vår layout, utformning av bilder och texter på hemsidan är skyddade genom bland annat immaterialrättsliga och marknadsrättsliga lagar. Det innebär att innehållet inte får kopieras eller användas utan vårt godkännande.

Beställningar

För att kunna handla hos oss måste du acceptera våra köpvillkor, det sker i samband med att du lägger din order. Vid mottagen order skickar vi automatiskt ut en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Vi uppmanar dig att spara din orderbekräftelse för eventuella kontakter med vår kundtjänst.

Du kan beställa hos oss dygnet runt och vi packar paket löpande. Beställ helgfria vardagar innan klockan 13.00 så skickas ditt paket oftast samma dag. Du kan återkalla din order fram till dess att vi har plockat och hanterat den. Om en beställning återkallas ser vi till att fakturan makuleras eller att pengarna återbetalas via Klarna.

Prister och betalning

Alla priser på hemsidan är inklusive moms. I kassan kan du se det totala priset på din order inklusive alla avgifter. Vi använder Klarna Checkout. Klarna Checkout gör det enkelt, flexibelt och tryggt för dig att handla på nätet. För frågor som rör betalningar hänvisar vi till Klarnas kundtjänst på 08-120 120 10.

Frakt och leverans

Fraktavgiften är 79 kronor om inget annat är angivet. Alla varor som finns i lager levereras normalt inom 1-3 arbetsdagar. Vid kampanjer eller rea kan leveransen dröja någon dag extra. Vi skickar med Postnord och DHL.
Våra paket levereras normalt direkt i brevlådan eller till ditt närmsta utlämningsställe. Du får en avisering via sms, e-post eller brev om att din order finns att hämta ut. Tänk på att ditt paket endast finns kvar på ditt utlämningsställe i 14 dagar. Om du inte hämtar ut ditt paket i tid skickas det tillbaka till oss och vi har rätt att debitera dig en avgift på 150 kronor för returkostnad och hantering av paketet. Vill du att paketet ska skickas igen kostar det 35 kronor i frakt.

Retur och byten

När du handlar hos oss på Brique.se har du alltid 14 dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar löpa den dag du tar emot dina varor. Returnerade varor ska vara oanvända och i originalförpackning.

Reklamation

Får du skadade eller felpaketerade varor står vi självklart för returfraktkostnaden. Vi gör alltid vårt bästa för att så snabbt som möjligt att åtgärda din reklamation, med nya varor eller återbetalning. Kontakta alltid oss så snart som möjligt om du vill reklamera en vara och glöm inte att ta en på varan du vill reklamera.

Du har tre års reklamationsrätt. Samtliga reklamationer måste godkännas av oss innan de skickas tillbaka. När reklamerad vara har returnerats kommer vi att kompensera dig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Detta sker inom 14 dagar från det att vi mottagit reklamationen.

Force Majeure

Brique är befriade från påföljd för underlåtenhet att fullgöra viss förpliktelse enligt dessa villkor, om underlåtenheten har sin grund i befriande omständighet enligt nedan och omständigheten förhindrar, försvårar eller försenar fullgörandet. Befriande omständigheter är bland annat åtgärder eller underlåtenhet från myndighet, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage eller olyckshändelse av större omfattning. I force majeure ingår även myndighetsbeslut som påverkar marknad och produkter negativt, till exempel beslut om varningstexter, försäljningsförbud med mera eller en onormal nedgång i marknaden.

Tvister

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion med vår kundtjänst. Vid tvister som vi inte kan lösa rekommenderar vi att du vänder dig till Allmänna reklamationsnämnden, www.arn.se. Vi följer alltid deras rekommendationer. För information om vilka rättigheter du som har som konsument rekommenderar vi dig att besöka Konsumentverkets hemsida www.konsumentverket.se. Tvister rörande dessa villkor ska avgöras enligt svensk lag, av svensk domstol.

Kontakt

E-post
info@brique.se

Adress
Spinnerivägen 1
44850 Tollered

Organisationsnummer
556949-6481