Frågor & svar

När du beställer lagervara på Brique.se skickar vi ditt paket inom 1-3 dagar. Våra paket levereras till ditt närmaste utlämningsställe. Du får avisering via sms eller mejl när din order finns att hämta ut. När du beställer en beställningsvara får du ett mejl inom 24 timmar med beräknad leveranstid. Om ditt paket inte har dykt upp inom fem vardagar, vänligen kontakta oss så hjälper vi dig att spåra det.

Frakten kostar 79 kronor. Våra paket skickas med Postnord eller DHL Större paket som möbler eller liknande levereras enligt överenskommelse. Hur betalar jag? Du betalar enkelt och smidigt med Klarna Checkout. Ladda ner Klarnaappen för att ha koll på dina köp och fakturor.
Swish?

Ja, du kan ändra eller annullera din order fram till dess att vi har plockat och hanterat den. Hör av dig till info@brique.se så snart du kan så hjälper vi dig.

Det gör vi gärna men det finns inte möjlighet att genomföra köpet i webbutiken, kontakta oss via mejl till info@brique.se så hjälper vi dig.

Du har 14 dagars ångerrätt. Kontakta oss på info@brique.se och skicka returen till: Brique Design och Inredning AB, Spinnerivägen 1 fack 5006, 44850 Tollered.

Det tar cirka en vecka för en retur att nå oss och hanteras. Du får alltid en bekräftelse via mail när vi har hanterat din retur. Om du valt faktura får du en korrigerad faktura via e-post. Har du redan betalt din faktura eller betalt med kort kontaktar Klarna dig angående återbetalning. Varor får endast returneras i oanvänt skick och i obruten förpackning. Vid retur bekostar kunden fraktkostnaderna och ansvarar för eventuella transportskador, skicka därför returen väl emballerad.

Kontakta oss på info@brique.se så hjälper vi dig. Vi gör alltid vårt bästa för att så snabbt som möjligt åtgärda din reklamation, med ny vara eller återbetalning. Tänk på att alla reklamationer måste godkännas av oss innan de skickas tillbaka. Du har tre års reklamationsrätt.

Om du har fått fel vara ber vi dig kontakta info@brique.se omgående. Vi skickar rätt vara till dig om den finns kvar i lager. Skicka inte tillbaka den felaktiga varan förrän du har varit i kontakt med oss. Vi står för returkostnaden om du har fått fel vara levererad.

Om ditt paket har synliga fraktskador måste det anmälas direkt när du hämtar ut paketet eller får det levererat av Postnord eller DHL. Om det anmäls och godkänns så ersätter Postnord eller DHL varan och vi skickar en ny. Kontakta även oss omgående och glöm inte att bifoga bilder på skadan.

Om du inte vill passa speditörernas leveranstider och även vill passa på att besöka oss i butiken så kan du välja alternativet hämta i butik. Vi skickar ett mejl så snart produkten finns redo att hämtas.

Brique garanterar, enligt GDPR att dina personuppgifter aldrig lämnas ut till tredje part. Vi sparar de uppgifter du som kund anger vid beställningen. Som kund kan du när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dessa uppgifter. I samband med att du lägger order registreras du i vårt kundregister för utskick av nyhetsbrev.